A Dráva élővilága

Minősített program általános iskolás, alsó valamint felső tagozatos diákoknak. Tematika: a folyó természetformáló tevékenysége, és annak hatása az élővilágra, három modulban, 12 fajta foglalkozással!

Fekete gólya

A program alsó és felső tagozatos diákok számára eltérő mélységben dolgozza fel a Dráva élővilágának jellegzetességeit. A program három modulból áll, a modulok 3-5 foglalkozást tartalmaznak.


1. modul: A folyó múltja és jelene
A Dráva jellemzése, folyószabályozás, élővilág alkalmazkodása 

  • A Dráva élővilága kiállítás megtekintése 
    Az interakítv kiállítás megtekintése során megismerkedünk a Dráva évszázadokon át tartó folyómeder változásaival és a modern kor folyószabályozási munkálataival. Megtudhatjuk, hogy az itt élő emberek mi módon kötődtek a Drávához, hogyan használták ki annak előnyeit. A halászat eszközeivel való ismerkedés mellett egy korabeli receptes könyvet is fellapozhatunk virtuálisan. (45 perc)
  • Múzeumpedagógiai feldolgozás
    Egy a témához kapcsolódó feladatlap kitöltésén dolgozhatnak a gyerekek, miközben önálló megfigyeléseket is végeznek. (45 perc)
  • Vizek minőségének vizsgálata
    A foglalkozás során különböző felszíni vizekből gyűjtött vízmintákat vizsgálunk, majd ezt követően megállapítjuk azok minőségét.  (45 perc)
  • Hal - vadászat
    A mozgásos játékban a gyerekeknek az a feladatuk, hogy a látogatóközpont udvarán elrejtett különböző halfajok közül minél többet megtaláljanak és összegyűjtsenek. A játék végén a megtalált halfajokat egyesével átbeszéljük.  (35 perc)


2. modul: A folyó alakította táj        
A folyó menti területekhez kötödő állatartó tevékenység, illetve ezen táj természetföldrajzi adottságai  

  • Rét - mező - legelő
    A látogatóközpont melletti legelő területen végzünk különböző terepi vizsgálatokat. Önálló megfigyelések alapján több mindenre keressük a választ pl., hogy milyen szerepe lehet egy fának a legelőn.  (45 perc)
  • Állattartó major megtekintése 
    Ismerkedés az őshonos magyar háziállatokkal. Egy mozgásos játék keretében minél több, a telepen élő állatfajt kell felsorolni, valamint kicsit az állatok bőrébe bújva meg kell határozni, hogy milyen munkát láttak el a háznál, vagy milyen hasznot hajtottak a gazdáknak plusz a hangjukat is le kell tudni utánozni. (45 perc)
  • Időjárásvadászat
    A látogatóközpont udvarán található időjárásállomás megtekintése és megismerése. A gyerekek a program során kézhez kapnak egy felhőhatározót és ez, valamit egyéni és közös megfigyelések alapján meg kell határozni az éppen aktuális és/vagy a várható időjárást.  (45 perc)


3. modul: A folyó madárvilága                
Madárgyűrűzés, gyűrűző eszközök, gyűrűzött madárfajok megismerése  
       

  • Madárgyűrűzés jelentőségének bemutatása
    Madárgyűrűzési bemutató szakember segítségével. Kiderül, hogy miért is gyűrűzik a madarakat, és a azt is megtudhatjuk, hogyan zajlik egy madárgyűrűzés.  (45 perc)
  • Gyűrűzőnapló kitöltése
    A madárgyűrűzési bemutató után mindenkinek lehetősége van egy saját madárgyűrűzési napló elkészítésére. A feladatlap feldolgozása önálló munkában történik.  (30 perc)
  • Madarat tolláról
    Madarak tollazatának megkülönböztetése és felismerése.  (30 perc)
  • A Drávai táj 
    A tanulók önálló megfigyelések alapján bemutatják a tájat, mely éppen eléjük tárul. Nagyon nagy szükség lesz minden érzékszervünkre, hiszen fontos az, hogy mit látunk, hallunk, érzünk egy adott táj elemzésekor.  (45 perc)
  • A program során tanultak átismétlése
    Egy összefoglaló kvíz segítségével megnézzük, hogy ki mire emlékszik a program során elhangzottakról és látottakról. (30 perc)
     

Információ:
E-mail: norbert.neubauer@ddnp.hu
Tel.: 70/374-0295    

Korosztály
Általános iskolások
Helyszín
Ős-Dráva Látogatóközpont
Cím
7843 Szaporca
Szélességi kör
45.800000
Hosszúsági kör
18.099000
Térkép linkje
Térkép linkje

Térkép

Ajánlataink a közelben